План роботи педагогічної майстерні
Педагогічна майстерня
Елементи креативного навчання
у роботі з молодшими школярами
Історія
і навіть повсякденний досвід дає нам безліч прикладів того,
що кожна людина мислить по-своєму. Завжди знаходяться
люди, що мислять інакше, ніж інші, уміють глянути на дійсність під
іншим кутом зору. Нестандартність мислення лежить в основі майже усіх
винаходів, наукових відкриттів, вона за всіх часів приводила до народження
ідей, що рухають людство вперед. Але що таке це нестандартне мислення? Чому більша частина людей задовольняється звичайними для свого часу й
оточення рішеннями, а інші пропонують зовсім нові, незвичайні ідеї?
Основою для
самореалізації творчої особистості виступає креативність (творчі здібності). Креативною називають таку особистість,
яка прагне до творчої діяльності в усіх сферах життя, має широкі потреби та
інтереси.
Здатність до навчання – це здатність до надбання знань, а креативність – здатність до перетворення знань. З нею пов’язані
увага, фантазія, народження гіпотез тощо.
Креативне навчання є не що інше як навчання творчості,
і саме воно є також творчою діяльністю.
Основні принципи креативної освіти :
1. Безоцінне сприйняття особистості дитини як унікального
творіння природи.
2. Постійний пошук обмежень (стан здоров’я, емоційний стан,
матеріальні ресурси), що є перешкодами в самореалізації особистості дитини, і
своєчасна обов’язкова психолого-педагогічна допомога.
3. Необхідність пошуку особистісного
підходу до дитини, враховуючи її індивідуальні психологічні особливості, потреби,
нахили тощо.
Основною психологічною ідеєю креативної педагогіки є
творча свобода школяра.
Які ж умови слід
створити для оптимального розвитку творчих здібностей дитини? На сьогодні існують різні
підходи і рекомендації.
Формування творчості, на думку психологів, стане
можливим, якщо будуть створені такі основні умови:
- умови
фізичні, тобто наявність матеріалів для творчості і можливості в будь-яку
хвилину діяти з ними;
- умови
соціально-економічні, за яких дитина має відчуття зовнішньої безпеки, тобто
знає, що її творчі вияви не отримають негативної оцінки з боку дорослих;
-
психологічні умови, зміст яких полягає в тому, що у дитини формується відчуття
внутрішньої безпеки, розкутості і свободи за рахунок підтримки дорослими її
творчих починань.
Які аспекти варто враховувати для
розвитку креативності?
1. Перш за все звернемо
увагу на створення потрібної атмосфери. На творчих заняттях недопустимий педагогічний натиск,
підвищений голос педагога, використовування явних і прихованих загроз ( типу «а
якщо ви забрудните пластиліном столи або стільці, то я.!»).
2.
Однією з найважливіших умов створення атмосфери, спонукаючої дитину до
творчості є так звані «емоційні погладжування», до яких відносяться
звернення до дитини тільки на ім'я, збереження педагогом рівної,
доброзичливої інтонації, заспокійливі або підбадьорюючі дотики до
дитини. Особливо актуальним є цей аспект у роботі з дітьми з особливими
потребами.
3. Бачення
кожної дитини.
4. Але, кажучи про
зовнішні умови, що сприяють створенню креативної атмосфери заняття, не можна
забувати про його зміст, оскільки це головне, що повинне спонукати дитину до
творчості. Це може бути незвичайний поворот сюжету, елементи новизни, сумісне
емоційне переживання і т.д.
РОБОТУ З УЧНЯМИ ПО АКТИВІЗАЦІЇ
ПІЗНАВАЛЬНИХ ІНТЕРЕСІВ
треба будувати на уроках в такій послідовності:
ЦІКАВО – ЗНАЮ – ВМІЮ
Треба намагатися зробити навчання не простішим, а
зрозумілішим. Дитині має бути зрозумілою мета завдання. І тоді вона зможе з
інтересом виконувати дуже багато нецікавої, але потрібної роботи.
Одним зі
шляхів розв'язання проблеми підвищення пізнавальної активності та розвитку
креативних здібностей є застосування в навчальному процесі творчих ігор і
вправ, бо емоційне забарвлення останніх сприяє глибокому й міцному засвоєнню
матеріалу, розвитку особистості кожного школяра. Навіть звичайні буденні вправи
можна перетворити на такі, що спонукають до творчого мислення.
Наприклад, під час роботи з текстами користуюся такими
прийомами:
§ Читання з помітками. Знайомлячись з текстом, учні роблять олівцем певні
помітки: знак оклику, якщо інформація цікава і корисна; знак питання, якщо
інформація здивувала, викликає заперечення, знак “плюс”, якщо інформація нова,
позначення “пташка”, якщо інформація відома.
§ Читання тексту частинами. Такий вид діяльності доцільно здійснювати в
групах, коли кожний отримує лише свою частину тексту. Після прочитаного
організовується переказ учнями змісту прочитаного іншим учасникам групи.
З метою активізації пізнавальної
діяльності дітей, пробудження в них зацікавленості до матеріалу, на уроках розвитку
зв'язного мовлення використовую різні дидактичні ігри та нестандартні
завдання.
Цікавими
є завдання на знайомство з протиріччями. Пропоную гру "Добре-погано". Одна група
дітей знаходить в об'єкті позитивні риси, а інша - негативні.
На уроках української мови під час вивчення частин мови
користуюся анаграмами за методикою Валерія Едігея. Учні розшифровують слова з картки, потім визначають,
до якої частини мови ці слова належать.
Надзвичайно захоплюють дітей графічні диктанти, тобто малювання
по клітинках. Діти отримують зашифроване завдання, в якому вказано тільки
кількість клітинок і напрямок, в якому треба малювати, а потім ми проводимо у
класі виставку готових малюнків. Ці прості на перший погляд вправи прекрасно готують
руку дитини до письма, розвивають довільну увагу, просторову уяву, а також
виховують у дітей посидючість.
Де брати навчальний час,
який можна використати для дидактичних ігор? Якщо залишитися в межах
традиційних форм і методів навчання, то в структурі занять навчального часу для
ігор не знайдеться. Але якщо відмовитись від деяких застарілих компонентів
уроку, наприклад, тривалих нудних опитувань, навчальних розмов, то гра не лише
органічно впишеться в структуру уроку, а й дасть змогу різко зекономити
навчальний час.
Ідучи в
ногу з часом, не можна ігнорувати інноваційні технології, які допомагають
розвивати творчий пошук учнів, наприклад, проектну технологію. Отримуючи мінімум готових фактів, діти виявляють максимум активного творчого
пошуку. Звичайно, у початковій школі це лише міні – проекти, але вони допомагають
перетворити звичайні повідомлення на яскраві виступи.
Наприклад,
вивчаючи тему «Народні промисли України» у 2 класі, діти підготували розповіді
про різні види народних ремесел, а свої виступи вдало доповнили виставкою
робіт, виконаних руками їх бабусь і мам.
Часто
проводимо ми і уроки – дослідження, метою яких є збагатити знання учнів з
різних тем; розвивати пізнавальний інтерес, навички дослідницької роботи.
Одним із таких уроків
був урок у 2 класі на тему «Цікаве про птахів», на якому інтегрувалися уроки «Я
і Україна», читання (ми читали вірші про птахів), образотворчого мистецтва (до
кожного повідомлення виконувався малюнок), музики (ми слухали у запису голоси
різних птахів).
Хочеться, щоб кожна дитина
розвивалася всебічно, і якщо в ній „дрімає” якийсь талант, то треба, щоб він
розкрився на користь їй та іншим. І, як підказує моя практика, саме творчий
підхід до учіння допоможе досягнути бажаних результатів.
ПЕДАГОГІЧНА
МАЙСТЕРНЯ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ
ПЛАН РОБОТИ
ПЕДАГОГІЧНОЇ МАЙСТЕРНІ ВЧИТЕЛІВ
ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ
керівник
ПМ Т.В. МАРТЬЯНОВА
ІІ
ЕТАП
"ОРГАНІЗАЦІЙНО-МОДЕЛЮЮЧИЙ"
Організація роботи на ІІ етапі
1
Дослідити ефективність спланованої роботи над науково-методичною проблемою та зробити
аналіз позитивних тенденцій.
2.
Проаналізувати підвищення рівня психолого-педагогічної культури, розширення
знань з проблеми, над якою працює
район та МО.
3.
Здійснити поглиблену діагностику, аналіз та порівняння позитивних тенденцій у
розвитку особистості учня.
4.
Узагальнити передовий педагогічний досвід учителів.
5.
Проаналізувати рівень творчої активності вчителів та позитивні зміни у
практичній діяльності.
6.
Провести групові творчі звіти на засіданнях ПМ.
ПРОБЛЕМНА ТЕМА
ТВОРЧОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ МАЙСТЕРНІ
РОЛЬ ОСОБИСТОСТІ ВЧИТЕЛЯ В РОЗВИТКУ КРЕАТИВНИХ ЗДІБНОСТЕЙ УЧНІВ
ПРІОРИТЕТНІ НАПРЯМКИ РОБОТИ:
-
продовжувати вивчати зміст галузей нового Державного стандарту початкової школи
з метою побудови навчального процесу на якісно новому рівні;
- використовувати технології продуктивного навчання
з метою розвитку креативності учня;
-
досконало вивчати і впроваджувати нові критерії оцінювання навчальних досягнень
учнів;
-
продовжувати впроваджувати у навчально-виховний процес інтерактивні та
комп’ютерні технології;
- давати по кожному предмету диференційоване
домашнє завдання;
-
забезпечувати позитивну атмосферу в колективах для досягнення спільних цілей;
- звертати увагу на здоров'я дитини;
-
працювати над професійним зростанням педагогічних кадрів;
-
узагальнювати передовий педагогічний досвід з даного питання.
Керівникам
методичних об'єднань вчителів:
• керуватись у практичній діяльності нормативними
документами Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, методичними
рекомендаціями кафедри початкової освіти ДОІППО;
• детально вивчити рекомендації ДОІППО щодо роботи
над ІІ етапом
обласного науково-методичного проекту «Креативна освіта для розвитку
інноваційної особистості»:
• проаналізувати зміст
чинних програм та підручників з метою переорієнтації процесу навчання з
інформативної форми на розвиток інноваційної особистості, впровадження
особистісно зорієнтованого підходу до навчання і підвищення якості та
об'єктивності оцінювання;
• виявляти, підтримувати та поширювати передовий педагогічний досвід
кращих учителів, своєчасно поповнювати банк інформації з проблеми креативної
освіти в регіоні, використовуючи матеріали «Освітянської спадщини
Придніпров'я» та місцевий матеріал;
• удосконалювати систему методичної роботи в
школах на основі аналітико-прогностичної діяльності, впроваджувати
інтерактивні методики та методики моніторингових досліджень якості навчальних
досягнень учнів;
• включати в план
роботи проведення семінарів, творчих звітів кращих вчителів щодо використання
інноваційних технологій і реалізації завдань креативної освіти;
• упроваджувати нові
дидактико-методичні засоби, що допомагають моделювати навчально-виховний
процес з метою розвитку творчої особистості;
• здійснювати виїзні засідання на базі шкіл,
де вчителі початкових класів застосовують педагогічні технології на основі
особистісно зорієнтованого педагогічного процесу.
Творчо працюючим учителям
• підвищувати професійну та загальнокультурну
компетентності;
•розробляти психолого-педагогічний супровід навчання і
розвитку дітей;
■ підвищувати
викладацьку культуру вчителя початкових
класів, яка є складовою частиною успіху на уроці та свідченням майстерного
володіння професією педагога;
• використовувати традиційні
та інноваційні, в тому числі й інтерактивні технології навчання;
• взаємодіяти з учнем
на рівних, підтримувати його ініціативу;
• створювати умови учням для покращання результатів
навчання, вчасно надавати їм відповідні індивідуальні рекомендації.
Вчителям початкових
класів:
• здійснювати перехід від інформаційно-пояснювального
підходу до діяльнісного шляхом урізноманітнення прийомів, форм, методів навчання,
використання групової, парної, індивідуальної роботи, педагогічних програмних
засобів, які сприяють підвищенню рівня знань, умінь учнів, а також інтересу
до предмета;
• посилити практичну
спрямованість змісту курсів;
• здійснювати інтегративний підхід до навчання
з гуманітарними та природничо-математичними дисциплінами;
• надавати особливого
значення новим інформаційним технологіям, комп'ютеризації навчання;
• звернути увагу на те, що критеріями педагогічної
майстерності є гуманність, науковість, педагогічна доцільність, оптимальний
характер, результативність, демократичність, творчість (оригінальність);
Засідання №1 (вересень)
Тема: “Підвищення ефективності і якості
навчально-виховного процесу шляхом впровадження креативної освіти та
моніторингових досліджень ”
№
|
Зміст роботи
|
Форма роботи
|
Відповідальний
|
|||
Науково-методичний блок
|
||||||
1. 1.
|
Звіт про роботу ПМ за минулий рік.
Презентація плану роботи
ПМ на новий навчальний рік.
|
Доповідь
|
Т.В.Мартьянова
керівник ПМ.
|
|||
2. 2.
|
Творча педагогічна майстерня –дійсний
осередок формування креативного вчителя.
|
Мозкова атака
|
Т.В.Мартьянова
|
|||
3. 3.
|
Виховання розумної особистості, яка вміє
самостійно вчитися.
|
Обмін досвідом
|
В.І.Бережна
|
|||
4.
|
||||||
Практичний аспект проблеми
|
||||||
1.
|
Презентація творчої роботи «Елементи
креативного навчання у роботі з молодшими школярами». Майстер-клас
|
Майстер-клас
|
Тв.група
«Центр ініціативи і творчості».
|
|||
Підсумки роботи
|
||||||
1.
|
Вироблення пропозицій щодо подальшого
вдосконалення професійного рівня креативних вчителів.
|
Аукціон педагогічних ідей
|
Пед. колектив.
|
|||
Завдання на наступне засідання :
- ознайомитися зі статтею Н. Бібік
«Компетентність і компетенції у результатах початкової освіти», журнал «Поч.
школа», №9, 2010 рік
- Організувати роботу з
обдарованими дітьми. Поновити банк даних обдарованих дітей. Розробити заходи
щодо підготовки учнів до конкурсу знавців української мови та проведення
предметних олімпіад.
Засідання
№ 2 (грудень)
Тема.
Шляхи розвитку творчих здібностей і обдарованості
учнів початкової ланки.
№
|
Зміст роботи
|
Форма роботи
|
Відповідальний
|
|||
Науково-методичний блок
|
||||||
1. 1.
|
Аналіз виконання рекомендацій
попереднього засідання та роботи між засіданнями.
|
Інформація
|
Т.В.Мартьянова
керівник ПМ.
|
|||
2. 2.
|
Шляхи розвитку творчих здібностей і обдарованості учнів початкової ланки.
|
Доповідь
|
В.М. Позігун
|
|||
3. 3.
|
Особливості творчої діяльності молодших школярів у
навчально – виховному процесі.
|
Обмін досвідом
|
Вчителі початківці
|
|||
4.
|
||||||
Практичний аспект проблеми
|
||||||
1.
|
«ІІортфоліо
учня як засіб формування успішної особистості. Індивідуальні карти росту учнів».
|
Майстер-клас
|
Тв.група
«Нестандартні уроки в поч.класах»
|
|||
Підсумки роботи
|
||||||
1.
|
Використання творчих вправ як засобу мотиваційного
забезпечення процесу навчання в початкових класах.
|
Аукціон педагогічних ідей
|
Пед. колектив.
|
|||
Завдання на наступне засідання :
- підготувати звіти про роботу з обдарованими дітьми;
-
започаткувати в школі створення учнівських
портфоліо ;
- Випуск методички «Шляхи розвитку творчих здібностей і
обдарованості учнів початкової ланки»;
Засідання №3 (березень)
Тема.
Організація
пошуково-дослідницької діяльності молодших школярів.
№
|
Зміст роботи
|
Форма роботи
|
Відповідальний
|
|||
Науково-методичний блок
|
||||||
1. 1.
|
Аналіз виконання рекомендацій
попереднього засідання та роботи між засіданнями.
|
Інформація
|
Т.В.Мартьянова
керівник ПМ.
|
|||
2. 2.
|
Проблемно –
пошукові ситуації на уроках у початкових класах як мотиваційний компонент.
|
Доповідь
|
Т.Г. Фандюшина
|
|||
3. 3.
|
Гіперактивні діти. Їх адаптація до шкільного життя.
|
Обмін досвідом
|
Тв.група
«Центр ініціативи і творчості»
|
|||
4
|
||||||
Практичний аспект проблеми
|
||||||
1.
|
Індивідуально-психологічні
особливості гіперактивної дитини.
|
Обговорення
|
Вчителі початківці
|
|||
Підсумки роботи
|
||||||
1.
2.
|
Психологічний тренінг «Як
покращити поведінку гіперактивної дитини»
Огляд виставки
навчально- методичного забезпечення початкової школи.
|
Аукціон педагогічних ідей
Інформація
|
Психолог, вчителі
Вчителі
|
|||
Завдання
на наступне засідання :
- ознайомитися зі статтею К. Пономарьової
«Реалізація компетентісного підходу в навчанні молодших школярів», журнал «Поч.
школа», №9, 2010 рік журнал «Поч. школа», №12, 2010 рік;
-Випуск рекомендацій «Індивідуально-психологічні
особливості гіперактивної дитини. Методи
роботи з гіперактивними дітьми.»
Засідання № 4 (травень)
Тема. Форми, методи та
засоби екологічного виховання молодших школярів.
№
|
Зміст роботи
|
Форма роботи
|
Відповідальний
|
|||
Науково-методичний блок
|
||||||
1. 1.
|
Аналіз виконання рекомендацій
попереднього засідання та роботи між засіданнями.
|
Інформація
|
Т.В.Мартьянова
керівник ПМ.
|
|||
2. 2.
|
Особливості
формування екологічної культури в молодшому шкільному віці .
|
Доповідь
|
А.П. Цьока
|
|||
3. 3.
|
Виховання
екологічної культури на уроках.
Екологія мовою
цифр.
|
Обмін досвідом
|
Тв.група
«Використання
ППД»
|
|||
4.
|
||||||
Практичний аспект проблеми
|
||||||
1.
|
Бесіда із практичним психологом на тему: „Психологічні
поради на допомогу вчителю”.
|
Обговорення
|
Психолог, вчителі
|
|||
Підсумки роботи
|
||||||
1.
|
Психодіагностична технологія визначення напряму
профілізації дітей молодшого шкільного
віку
|
Аукціон педагогічних ідей
|
Психолог, вчителі
|
|||
Завдання на наступне засідання :
-
зробити огляд психолого-педагогiчної лiтератури з
теми «Виховання екологічної культури на уроках в початкових класах»;
- опрацювання лiтератури з
питань екологічного виховання молодших школярів;
Чий досвід
|
Тема досвіду
|
Хто вивчає
|
Елементи впровадження
|
Форма вивчення
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
Юрій Мельник
|
Формування алгоритмічної культури школярів у процесі мовленнєвої
діяльності.
|
Т.В. Мартьянова
|
Алгоритми, опорні схеми
|
Застосування на уроках
|
В.Едигей
|
Нове читання.
|
Н.В. Сташевська
|
Система вправ
|
Розробка анаграм
|
Емілія Сидор
|
Робота над розвитком загальномовленнєвих, комунікативних і
текстотворчих умінь в учнів початкової школи
|
В.М. Позігун
|
Система вправ
|
Застосування на уроках
|
Шафрай Т.І.
|
Нестандартні форми роботи педагога
|
О.Г. Некрасова
|
Уроки. Доповіді
|
Розробка уроків
|
Смаглій О.
|
Ігрові моменти на уроках математики
|
В.І. Бока
|
Дидактичні ігри
|
Розробка циклу уроків
|
Варзацька Л.А.
|
Навчання мови та мовлення на основі тексту
|
Л.М. Форостянко
|
Комплексні вправи
|
Застосування на уроках
|
Федоренко І.Т.
|
Швидкочитання молодших школярів
|
Г.Ф. Лаханова
|
Шляхи удосконалення швидкочитання
|
Відкриті уроки, доповідь
|
Чупріков А.П.
|
Особливості навчання ліворуких дітей
|
Методи, прийоми роботи
|
Застосування на уроках
|
|
Лисенкова С.Ф.
|
Коли легко вчитися
|
О.Г. Захарова
|
Опорні схеми
|
Застосування на уроках
|
Підлісна Г.Г.,
Притулик Н.
|
Розвиток комунікативного мовлення через збагачення активного словника
молодших школярів
|
Т.Г. Фандюшина
|
Система вправ
|
Застосування на уроках, розробка нестандартних уроків з рідної мови
|
Полєвікова О.Б.
|
Система творчих вправ як засіб розвитку мотивації до вивчення рідної
мови у молодших школярів
|
Система вправ
|
Добірка вправ
|
|
Джелелей О.В.
|
Прийоми роботи в системі уроку мови
|
Вправи з віршоутворення
|
Застосування на уроках
|
|
Федоренко І.Т.
|
Шляхи удосконалення навички читання молодших школярів
|
А.П.Цьока
|
Система роботи
|
Застосування на уроках
|
Слободенюк Л.І.
|
Рефлексивна діяльність молодших школярів
|
Г.Я. Сєрова
|
Прийоми роботи
|
Застосування на уроках
|
Матюгін І.Ю.
|
Ейдетика
|
Прийоми роботи
|
Застосування на уроках
|
|
Сухомлинський В.О.
|
Розвиток мовного чуття молодших школярів
|
Система роботи
|
Застосування на уроках
|
1.
Спрямувати роботу на забезпечення
високого рівня викладання, формування в учнів практичних умінь і навичок.
2.
Підвищення кваліфікації, вивчення і використання в практиці
роботи вчителів сучасних досягнень психолого-педагогічної науки і
перспективного педагогічного досвіду.
3.
Залучати учителів школи до співробітництва
з видавництвами.
4.
Брати участь у роботі районного методичного об'єднання учителів початкової
школи.
5. Удосконалювати
форми і методи роботи на уроках, творчо ставитися до кожного уроку,
впроваджуючи в практику досягнення педагогічної науки.
6. Систематично
знайомитися та впроваджувати в практику сучасні освітні технології
та інновації.
7. Регулярно
проводити огляд новинок методичної та художньої літератури, періодичних видань.
8. Активізувати
позакласну роботу з навчальних предметів, розвиваючи при цьому творчі здібності
учнів.
9. Проводити
індивідуальну роботу з обдарованими учнями і з учнями, які не встигають.
10.
Використовуючи різні засоби, форми і
методи навчання, виховувати в учнів любов до рідної мови, повагу до культури і
традицій свого народу, інших народів
світу.
11.
Створити комп'ютерний банк ідей
передового педагогічного досвіду.
12.
У
процесі взаємовідвідування
уроків вивчати і впроваджувати в
практику елементи перспективного
досвіду.
13.
Розробити і впровадити в навчально-педагогічну практику уроки з
використанням інноваційних методів,
мультимедійних технологій.
Протокол №
засідання
педагогічної майстерні вчителів початкової школи
від____________________
Присутні:__ осіб
Відсутні:__ осіб
Голова:___________________________________
Секретар:____________________________
Порядок денний:
1.
2.
3.
Питання № 1_______________________________
Слухали:__________________________________
Виступили:________________________________
Постановили:______________________________
Питання № 2______________________________
Слухали: __________________________________
Виступили:________________________________
Постановили:_______________________________
…….
Рішення ПМ: ______________________________________
_________________________________________________
Голова ПМ:
Секретар ПМ:
ДІАГНОСТИКА ЕФЕКТИВНОСТІ
ПРОВЕДЕНОГО ЗАХОДУ
Форма проведеного заходу___________________
Тема проведеного заходу_____________________
Дата проведеного заходу_____________________
№ з/п
|
Питання
|
Так
|
Ні
|
1
|
Чи
вважаєте цю тему актуальною?
|
||
2
|
На
якому рівні була розкрита тема:
• повністю
• частково
• не розкрита
|
||
3
|
Чи
цікавить Вас ця тема?
|
||
4
|
Чи є необхідність продовжувати
висвітлювати цю тему?
|
||
5
|
Ваші
пропозиції до подальшої роботи
|
||
ДІАГНОСТИКА ЕФЕКТИВНОСТІ ПРОВЕДЕНОГО ЗАХОДУ
Форма проведеного заходу___________________
Тема проведеного заходу_____________________
Дата проведеного заходу_____________________
№ з/п
|
Питання
|
Так
|
Ні
|
1
|
Чи
вважаєте цю тему актуальною?
|
||
2
|
На
якому рівні була розкрита тема:
• повністю
• частково
• не розкрита
|
||
3
|
Чи
цікавить Вас ця тема?
|
||
4
|
Чи є необхідність продовжувати
висвітлювати цю тему?
|
||
5
|
Ваші
пропозиції до подальшої роботи
|
||
Комментарии
Отправить комментарий