Виховна година-тренінг "ПОСМІШКА ЄДНАЄ НАС УСІХ"


Переглянути презентацію






       

Тема.              Посмішка єднає нас усіх
Мета. Дати уявлення учням про роль усмішки в процесі спілкування;   вчити розрізняти види усмішок. Закріплювати знання етикетного спілкування. Співвідносити ситуацію спілкування і вид усмішки. 
Розвивати мовлення ,мислення,увагу,уяву. 
Виховувати ввічливість, доброту, бажання дарувати оточуючим радість. 
Обладнання. Ілюстрації, малюнки, карта для подорожі «Море радощів»,таблиця «Азбука настрою», сонечко з промінцями, запис на дошці, мелодія пісні «Усмішка». 
                                                              Хід заходу 
І. Організація класу. 
Створення емоційного настрою 
          1.Привітання
З гарним настроєм хто прийшов – махніть рукою,
Хто чує мене – кивніть головою,
Хто бачить мене-прошу оком моргнути,
Хто любить  котів-прошу муркнути,
Хто найвеселіший- усміхніться.
Хто ввічливий-сусідові злегка вклоніться
          2.Вправа «Олені»
Учасники утворюють два кола (зовнішнє та внутрішнє), встають обличчям один до одного. Ведучий запитує: «Ви коли-небудь бачили, як вітаються олені? Це цілий ритуал: правим вухом ви третеся об праве вухо свого партнера, потім лівим вухом об ліве вухо партнера, а на завершення вітання треба потупати ногами!»
    3. Очікування
 -Смайлика зі своїм настроєм ви прикріпили  під Гномиком з певною емоцією. Поділіться своїми очікуваннями від тренінгу.
      -У кожного із вас свій настрій: хтось збуджений, хтось , можливо , схвильований або сумний.  Переключитись нам допоможе «ПАРАСОЛЯ НАСТРОЮ»   (Учитель проносить над дітьми яскраву парасолю)   Маску серйозну з обличчя  знімаю              Посмішку ласкаву всім  дарую
       -Тепер у всіх прекрасний настрій. На обличчях посмішки. Від цього в нашому класі    стало світліше, веселіше.
            4. Правила.    Гра – пантоміма «Покажи правило».
– Давайте спробуємо нагадати наші правила, які ми склали на попередніх заняттях. Зараз я буду їх зачитувати, а ви спробуйте показати без слів, рухами.
- Правило піднятої руки                - Вмій вислухати           - Взаємодопомога                           - Бути активним                               - Посміхатися                - Дисципліна
ІІ. Повідомлення теми і мети заходу 
              1.Вступне слово вчителя. 
       - Сьогодні ми продовжуємо крокувати до країни Красного Спілкування. Ми знаходимося на сходинці, яка називається «Секрети спілкування». Один із секретів ми зараз відгадаємо, розв’язавши анаграму: 
С У Ш А К І М 
2 1 5 7 6 4 3 
Так, це    
усмішка.
-                А що може бути кращим за сміх? Людина сміється! Чудово! Це означає, що їй добре, спокійно, радісно.
-                Дуже часто посмішку порівнюють із сонечком – вона проганяє зиму та смуток із людських облич.
-               Нехай і сьогодні  всім буде весело і затишно і жодна хмаринка нехай не сміє псувати наші сонячні посмішки.
          .- Сьогодні ми з вами дізнаємось, які бувають усмішки, яку роль відіграє вона в процесі спілкування.       - Але спочатку запитаємо у нашого довідкового бюро,
що означає слово «усмішка». 
               Довідкове бюро. Усмішка – міміка обличчя, уст, що виражає задоволення, прихильність, іронію; безголосий сміх.   Якщо кажуть: доля усміхається, це значить, що людині щастить, таланить. 
          - Я вважаю, що усмішка допомагає людині : усуває настороженість, долає всякі перешкоди у спілкуванні з людьми. Відкрите обличчя, прямий погляд, привітна усмішка – це прикмети людини чесної, розумної, привітної, вихованої.
               Довідкове бюро.  Я прочитав, що найчастіше посміхаються американці. Вони говорять: «З усміхненою людиною приємніше мати справу, ніж із насупленою, похмурою». 
            - Тож давайте будемо посміхатися, щоб іншим було приємно.
            2. Конструювання в групах.         Завдання. Кожна група має картку із зображенням обличчя людини і підготовлені силуети носа, очей, ротика (у різних емоційних станах). Вам потрібно, працюючи разом, наклеїти все це на силует обличчя.
        - Подивіться, яка людина у вас вийшла – здорова чи хвора, весела чи сумна?             - На яку людину ви б хотіли бути схожі?         -  Чому?
           3.Практична робота (дослідження) «Світ мій, дзеркальце, скажи».
         -Що потрібно для появи доброї, здорової посмішки? (радісне почуття, гарний настрій)  У кожного із вас на столі дзеркало. Візьміть його в руки, зробіть красиву, добру усмішку.
        - Що відбувається з обличчям, коли ви усміхаєтесь?   (Губи широко розтягуються, куточки рота піднімаються вгору, очі прищурюються)
        - Ось і будемо вчитися сьогодні на уроці бути веселими і дарувати настрій іншим.
             4. Технологія «Незакінчене речення» 
Пропоную дітям закінчити речення «Я усміхаюсь, ...» 
(Колаж усмішок)
             5. Виставка ФОТО  усміхнених дітей класу.
             6. Види посмішок.  (Вазначити суть посмішки)
        - Існує  19 різних усмішок.  Посмішка радісна,  щастлива, щира,  соромязлива, добра…
        -  Але є презирлива, фальшива, кокетлива…
        -  Та я не хочу бачити їх на ваших обличчях. 
        -  А зараз ми відправляємось в чудову подорож до «Моря радощів». У цьому морі є острови посмішок.
Перший острів, до якого ми допливли – це «Материнська посмішка». 
            - Діти, коли перший раз у житті ви побачили посмішку? У кого? 
            -  Закрийте очі і пригадайте мамину посмішку. Яка вона? 
           7. Технологія «Мікрофон»                                                                                                       (Діти називають слова, які характеризують мамину посмішку.) 
          - Пливемо далі і наближаємося до наступного острова –
«Посмішка дружби». 
-У кожного з вас є друзі. Як ви думаєте, з чого починається дружба? Я вам розкрию таємницю – з посмішки.   
         -Яку  пораду  дала  мама  малюку  Єноту  із  відомого   вам мультфільма?
-Не строй рож,
-Не бери с собой камня,
-Не бери с собой палки!
-Пойди и улыбнись тому, кто сидит в пруду.
           -Зробіть таку посмішку. Посмішку можна дарувати. Я до вас посміхнулася  подарувала посмішку, і вам стало приємно.
           7.  Рухавка – вправа на зняття м’язового та емоційного напруження.
     -Зараз ми з вами проведемо рухавку « Погода в Занзібарі». Для цього необхідно стати в коло, повернутися і йти ,повторюючи рухи за мною.)
             У Занзібарі гріє сонечко( гладити по плечах того, хто йде попереду), дме легкий вітерець( провести пальцями по спині).Та ось хмарки закрили сонце, почав крапати дощик( стукати пальцями), здійнявся вітер( терти спину), почалася злива(енергійно стукати пальцями по спині), град  (кулаками). Але що це? Буря вщухає( усе в зворотньому порядку).Злива переходить у дрібний дощик, буря перетворюється на легенький вітерець. У Занзібарі знову сонячна погода.
Ми можемо ще раз провести таку рухавку, але говорячи про наш клімат.
Розвертаємося кругом та продовжуємо.
             А в Україні холодно. Коли виходиш на вулицю, мороз хапає за щоки         ( щипати за щоки), за вуха ( масажувати вуха), пробирається під куртку    ( щипати спину), мерзнуть ноги ( тупотіти ногами).Та коли заходиш у дім, стає тепліше (пощипують вуха, щоки).Поступово зігріваєшся і розслаблюєшся ( гладити по плечах, спині).
          8. Вправа «Подаруй посмішку»                                                              
        (Станемо в коло, візьмемося за руки і подаруємо один одному усмішку. А щоб кожному стало ще приємніше, треба говорити компліменти. Зробити комплімент – це значить назвати людину приємним словом, похвалити за щось, обов’язково посміхнутися. 
             - Отже, ви посміхнулися, значить, ми друзі. Не забувайте робити компліменти мамі, татові, своїм рідним, друзям. 
              - Всі веселі? От чудово!           А тепер до праці знову. 
           9. Гра «Так чи ні»
  - А зараз пограємо у гру «Так чи ні». Я буду читати речення, а ви скажете  є вони компліментами чи ні.
-  1. Ольго Іванівно,  у Вас красиві очі!
   2. Толю,  у тебе дуже довгі вуха!
     -   3. Ніно, ти струнка, як берізка!
         4. Друже, ти  ходиш, як ведмідь!
     -   5. Світланко, ти працьовита, як бджілка!
         6. Вікторе, ти впертий, як віслюк!
     -  7. Сестричко, яке у тебе гарне та довге волосся!
       -Продовжуємо нашу подорож. Наближаємось до острова
«Посмішка здоров’я». Відвідавши цей острів, ми повинні з’ясувати значення усмішки для нашого здоров’я. 
   
Довідкове бюро.  Сміх – один із найсильніших захисників нашого організму від негативного стресу, а отже від багатьох  недуг. Під час сміху в головному мозку людини виділяються гормони щастя. Той, хто любить сміятися,  ніколи не захворіє на невроз. 
   
Довідкове бюро.   Щоб засміятись, людині потрібно напружити 17 м’язів, а щоб насупитися – аж   43! Тому веселим і усміхненим бути легше, чи не так?                                                                                                                          Довідкове бюро.  А ви знаєте що існує всесвітній День посмішок. У 1963 році американський художник Харви Белл придумав смайлика, який і став символом усмішки. Святкують його в першу п’ятницю жовтня.  Девізом свята стала фраза «Зроби добру справу. Допоможи хоча б одній людині усміхнутия».
         ІV. Підсумок заходу. 
     1. Секрети ПОСМІШКИ.
   Веселі повітряні кульки допоможуть їх розкрити.
Секрет 1. Усмішка краще лікує за ліки.
Секрет 2. Хто вміє спілкуватися з посмішкою, той буде мати успіх в житті.
Секрет 3. Даруйте один одному посмішки.
Секрет 4. Говорять, що 5 хвилин сміху продовжують життя людини на 1 рік.
Секрет 5. Від гніву старієш, від сміху молодієш.
- Давайте будемо приносити всім, хто нас оточує, радість, зробимо так, щоб кожний день був для всіх – мам, тат, бабусь, дідусів, учителів, друзів – веселим.
 
          V. Рефлексія.  
      1. Творча робота «Сюрприз»
      Учень       - А я найбільше хочу зробити так, щоб люди 
Були завжди щасливими, на всій землі, усюди 
Щоб горя, зла і смутку 
Ніхто й ніде не знав. 
Щоб кожний день до кожного
приходив,як весна. 
                       - А що для цього треба? 
Прозоре й чисте небо! 
І посмішка привітна, 
Й весела самоцвітка, 
І сонце променисте, 
І неодмінно пісня. 
Така, як сонце й небо, 
Для всіх людей одна! 

Усміхнуся всім навколо – 
Небу, сонцю, квітам, людям, 
І тоді обов’язково 
День для всіх веселим буде. 

          Діти роздають гостям, виготовлені своїми руками, квітки –смайлики.
      -Давайте товаришувати, посміхатись, поважати один одного, пам’ятати, що жити ми повинні у дружбі й злагоді. 
         2.Виконується пісня «Усмішка». 

1.    Слово вчителя
   Усмішка – це щось, чого не можна ні купити, ні продати, ні випросити. Її  можна тільки подарувати.  Якщо ви хочете, щоб життя посміхалося вам, подаруйте йому свій гарний настрій.  Посмішка творить дива! А тому – посміхайтеся! З доброю посмішкою – до добрих людей!


Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Подорож 3-Б класу в с.Токівське